Mit tegyen ha defektet kapott?

Ha defektet kapunk az első dolgunk az autóval lehető legbiztonságosabb helyen való megállás legyen.
Felnin nem érdemes továbbmenni, mert az az abroncsot és az autó lengéscsillapitóit (abban az esetben ha nem a gumi sérült, hanem a szelep engedett el
az azonnali megállással a gumit is megmenthetjük)

Fontos, hogy minél láthatóbb helyen próbáljunk meg megállni, és éjjel és nappal is egyaránt vegyük fel a fényvisszaverő
mellényünket a jobb észrevehetőség érdekében.

-Korlátozott fényviszonyok esetén kötelező a fényvisszaverő mellény vagy további láthatóságsegítő kiegészítő használata.
Az autón kapcsoljuk be az elakadásjelzőt, és helyezzük ki az elakadásjelző háromszöget a megfelelő távolságra az autónktól.

Forgalmasabb útszakaszokon érdemes a 112-es telefonszámot tárcsázva bejelenteni a defektet, mert nem ritka, hogy például
autópályán az autónkat körbebólyázzák a biztonségunk érdekében.

Minden esetben az utasok szálljanak ki az autóból és lehetőleg láthatósági mellényben menjenek
távol az úttestől biztonságos helyre. Ha ez megvan elkezdhetjük a kár felmérését.
Egyszerűbb helyzetben vagyunk, ha az autónkban van pótkerék.

HA A HAJTOTT TENGELYEN LÉVŐ KERÉK KAPOTT DEFEKTET, ABBAN AZ ESETBEN DUPLÁN KELL KICSERÉLNI A KEREKET, MIVEL A HAJTOTT
TENGELYRE NEM RAKHATUNK MÁSIK OLDALON LÉVŐNÉL KISEBB KEREKET.

Nehezebb helyzetbe kerül amennyiben nem rendelkezik pótkerékkel, csak defekjavító készlettel.
Ezekkel csakis a futófelületen lévő, kisebb sérüléseket lehet orvosolni. Amennyiben a gumi oldala szakadt ki ( amely inkább városi körülmények
között szokott a parkolások és kátyúk következtében) akkor az abroncs sajnos nem javítható.
Ilyen esetben maradnak a mobilgumis szakemberek vagy az autómentő szolgáltatások amelyekkel a szerlőhöz vitethetjük a gépjárművünket.

 

Tréleres autómentő hívása:

+36204772050

Emelővillás autómentő hívása:

+36204772050

Autómentő hívása